Forum Koła Naukowego Studentów Historii UKSW
Forum Koła
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Koła Naukowego Studentów Historii UKSW Strona Główna
->
Sekcja Historii Kościoła
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Sprawy Koła
----------------
Ogłoszenia
Aktualności
Sekcje
----------------
Sekcja Historii Starożytnej
Sekcja Historii Średniowiecznej
Sekcja Historii Nowożytnej i XIX Wieku
Sekcja Historii XX Wieku
Sekcja Historii Wojskowości
Sekcja Historii Kościoła
Sekcja Historii Warszawy
Budynek 15
----------------
Historia
Sprawy Uczelniane
Inne
Lasek Młociński
----------------
Wyjścia
Plotki
Skup złomu
Sprawy techniczne
----------------
Informacje techniczne
Książka wniosków i zażaleń
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Fryderyk
Wysłany: Nie 9:22, 20 Kwi 2008
Temat postu: Papież do rektorów uniwersytetów katolickich
Myślę, że te słowa są ważne nie tylko dla nauczycieli akademickich, ale również dla studentów, gdyż w procesie nauczania odgrywają oni aktywną rolę.
Nie znalazłem dotąd pełnego tekstu przemówienia, więc wklejam fragmenty.
Cytat:
Chciałbym potwierdzić wielką wartość akademickiej wolności. Jednak odwoływanie się do tej wolności w celu uzasadnienia stanowisk, które pozostają w sprzeczności z wiarą i nauczaniem Kościoła, byłoby zdradą tożsamości i misji uniwersytetu.
Cytat:
Prawda oznacza więcej niż wiedzę: poznanie prawdy prowadzi nas do odkrycia dobra. Prawda przemawia do jednostki ludzkiej w jej całości, zapraszając nas do odpowiedzi całym naszym jestestwem. Chrześcijańscy nauczyciele potrafią wyswobodzić młodzież z ograniczeń pozytywizmu i obudzić w nich chłonność na prawdę, Boga i jego dobro.
Cytat:
Kiedy nic poza indywiduum nie jest uznawane za definitywne, ostatecznym kryterium osądu staje się własna świadomość i natychmiastowe zaspokojenie życzeń jednostki. W ramach takiego relatywistycznego horyzontu cele edukacji są nieuchronnie ograniczone. Następuje stopniowe obniżanie jej standardów.
Cytat:
Obserwujemy dziś nieśmiałość wobec kategorii dobra i bezcelowe poszukiwanie nowości przedstawiające się jako realizacja wolności.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1371,wid,9869770,wiadomosc.html?ticaid=15bea
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin